środa, 26 października 2011

Muffinki kawowe z chałwą

 

Składniki:
  • 100g masła
  • 1 jajko
  • 1/2 szklanki mleka
  • 2 łyżki kawy rozpuszczone w 2 łyżkach gorącej wody 
  • 2/3 szklanki cukru
  • cukier waniliowy
  • 1 i 3/4 szklanki mąki
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 12 kawałków chałwy waniliowej ( orzechowej lub sezamowej)

Sposób przygotowania:
Najpierw wymieszać następujące składniki, czyli: rozpuszczone i ostudzone masło z cukrem i cukrem waniliowym, dodać jajko, letnią kawę oraz mleko. W drugiej misce wymieszać składniki suche: mąkę, proszek do pieczenia i sól. Wlać mokre składniki do suchych i wymieszać do połączenia składników. Napełniać foremki do połowy, włożyć kawałek chałwy i przykryć masą. Na wierzch posypać kilka ziarenek kawy rozpuszczalnej. Piec około 20 minut w temperaturze 180C.

10 komentarzy:

monami pisze...

absolutnie moje smaki!

Maggie pisze...

Uwielbiam chalwe, wiec to sa muffinki dla mnie. Pieknie wygladaja, sa takie rowniutkie, jak spod igly!

Asiek pisze...

Piękne te muffiny!! Z chałwą jeszcze nie robiła, więc muszę spróbować koniecznie!
Pozdrawiam

Angelika Szostak pisze...

Muffinki z chałwą muszą być pyszne ;)

mopswkuchni pisze...

Rewelacja! Uwielbiam te dwa smaki!

Chocoholiczka pisze...

Moja mama uwielbia chałwę, byłaby zachwycona! Mogę pożyczyć przepis? :)

Paulina pisze...

Do Chocoholiczki: oczywiście że możesz, życzę smacznego :)

ginger pisze...

wygladaja przeoblednie!!! ja rowniez pozyczam przepis;)

joaś pisze...

pytanie mam do kawy - chodzi o zwykłą mieloną kawę czy rozpuszczalną? zawsze do ciast dawałam mieloną, ale jakoś sobie nie wyobrażam rozpuszczenia dwóch łyżek kawy w dwóch łyżkach wody... help! bardzo bym chciała takie muffiny zrobić, wyglądają pięknie :)

Paulina pisze...

Użyłam kawy rozpuszczalnej, jeśli nie uda rozpuścić w dwóch łyżkach dodaj tyle aż sie rozpuści.

Przyciski Listonic