wtorek, 24 lipca 2012

Sernik truskawkowy



Składniki:
  • 70 g ciastek digestive
  • 70 g roztopionego masła
  • 500 g twarogu półtłustego lub tłustego zmielonego dwukrotnie
  • 2 jajka
  • 3 łyżki soku z cytryny
  • 1/2 szklanki cukru 
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 300 g truskawek

Sposób przygotowania:
Ciastka pokruszyć blenderem i połączyć z roztopionym masłem. Dno tortownicy (średnica 20-22 cm) wyłożyć papierem i rozprowadzić równo masę z ciastek. 
Wszystkie składniki na sernik (oprócz truskawek) zmiksować. Tak powstałą masę przelać na spód z ciastek i równo rozprowadzić. Truskawki pokroić na pół i układać na wierzchu sernika delikatnie wbijając je w masę. Piec w temperaturze 180 stopni przez 60 min. Ostudzić i włożyć do lodówki na całą noc. Przed podaniem oprószyć cukrem pudrem. Przepis pochodzi z bloga "moje wypieki". Życzę smacznego.



14 komentarzy:

Emma pisze...

kradnę do kawki i życzę cudownego wtorku :)

Karmel-itka pisze...

a skąd jeszcze te truskawki? o jaa.. ale rozkosznie.

wiosenka27 pisze...

Pyszny sernik:)

ANNA pisze...

Przepysznie wygląda!

Marta pisze...

Robiłam ten serniki nie raz! Jest przepyszny :)

Kasia pisze...

a ja jeszcze nigdy nie miałam okazji spróbować takiego sernika ze świeżymi owocami :( daj kawałek :D:D:D

Justin&Dorothy pisze...

ooo piękne zdjecie! Sernik pewnie zabójczo pyszny :D

Brenia pisze...

Szkoda, że to już praktycznie po sezonie truskawkowym bo wygląda przepysznie :)

Aga pisze...

Piękny sernik i jak równo wyrósł:)

Unknown pisze...

pyszny i pięknie wygląda :)

Madzialena pisze...

Pięknie wygląda :) Bije na głowę sernik z jednej z bardzo znanych kawiarni:) Bardzo żałuje, że u mnie niestety truskawek już nie ma :(

mojetworyprzetwory pisze...

Cudowny, narobiłaś mi smaka!

Smaczny Kąsek pisze...

Ale apetyczny serniczek! Z truskawkami to już ciężko, ale myślę, że w połączeniu z malinami też wyszedłby fantastycznie! :)

Ola pisze...

no u mnie truskawek brak.... tak tęskno trochę, tym bardziej gdy patrzy się na ten sernik ;)

Przyciski Listonic